måndag 16 april 2012

Bäst på mässan

Växtvägg när den är som bäst

Efter att ha gått runt en bra stund på mässan och slöglott och tråktittat kändes plötsligt behovet att lätta på trycket överväldigande och snarast letade jag därför upp närmaste toalett som befann sig, visade det sig, en trappa ner strax intill Östra entrén, helt nära den plats där kampen om Årets täppa skulle utkämpas några timmar senare.

Det var ett toalettbesök värt mer än namnet. Istället var det här som jag fick den största behållningen av årets mässa och om det säger mer om själva mässan eller inte får vara osagt, men det var i alla fall en ovanligt välplacerad och välkomponerad växtvägg som fick mitt oreserverade gillande. Skitsnyggt! Om nu uttrycket tillåts. Det är nog också delvis den oväntade placeringen nere i en herrtoalett som bidrar till det lyckade resultatet. Bäst på mässan!

Ganska säkert så får jag tillfälle att återkomma hit med fler inlägg från Nordiska Trädgårdar, vårens stora trädgårdsmässa i Älvjö.

8 kommentarer:

  1. Kan bara hålla med om att det var en vacker vägg. Läcker design på handfatet också.

    Önskar dig en trevlig dag!

    SvaraRadera
  2. Den har jag aldrig sett:)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  3. SÅ fantastiskt fin vägg.
    Att utforma behagliga och snygga toaletter är ett underskattad behov i offentligheten.
    Alla som njutit av ett besök på ett utedass med öppen dörr och utsikt över en vacker natur vet att det är en särskild upplevelse. Här har de använt den känslan - fast förhoppningsvis sitter ingen med dörren öppen...
    Kul inlägg

    SvaraRadera
  4. ja, visst är det läckert med växtväggarna.

    Det ska finnas en restaurang på Kungsholmen i Sthlm som inrett med växtvägg. Ska gå dit och kolla, om jag har råd..det är en stjärnkrog tror jag.

    Titta gärna in på mitt inlägg från Nordiska..du var min favorit.
    /Ann

    SvaraRadera
  5. Det var riktigt snyggt! Undrar om det är lika fint på damtoan? Nån som vet? Tyvärr var jag inte på mässan i år, så jag skickar ut frågan.. Det är roligt att se nya grepp på en annars tråkig lokal, heja! /Carina

    SvaraRadera
  6. Ja, skitsnyggt var namnet! Nu kan jag inte påstå att jag varit på herrtoaletten så många gånger men finns det inte en växtvägg utmed hela den korridoren, den som tävlingen gick av stapeln i?

    Gillar konceptet med grön vägg. Såg verkligt eleganta växtväggsalternativ på Chelsea i fjol.

    Kristina

    SvaraRadera
  7. Läckert!

    Om jag inte missminner mig finns det fler gröna väggar på mässan. Har bestämt för mig att jag också beundrande en grön vägg vid mitt senaste besök (och är tämligen säker på att det inte var inne på herrarnas:))

    Ha det finfint,
    Rebecca

    SvaraRadera
  8. Eller hur!
    Om jag inte minns fel så är det min bekant Micke = verticalgardendesign.com som komponerat och anlagt alla väggarna på mässan! Älskar hans väggar med stor blandning av arter!

    SvaraRadera