söndag 11 december 2011

Liten julgåta

Vad har det varit, vad ska det bli?

Att gissa gåtor hör julen till. Låt se om du kan kryssa dig igenom den här korta raden med full pott i slutändan och med hedern i behåll. 

Vad har det här varit när det levde? Jo, det var en gång en levande
1  ek
x  alm
2  ask

Vad ska det bli för något när det är färdigt till sommaren? Det ska så klart bli ett
1  utkikstorn med plattform
x  tält med väggar av buffelhud
2  urtidsdjur från Pleistocen 

Var ska det placeras någonstans? Det ska naturligtvis pryda en plats i
1  en temalekplats i Malmö
x  en ny rondell längs Österleden i Helsingborg
2  Vilda Skogen i Laholms stadspark  

Det var väl inte så svårt?
1  Jo, ganska knepigt faktiskt
x  Lätt som en plätt
2  Jag förstod inte frågorna

Skriv ditt svar som en kommentar. Fina priser utlovas till alla som får fyra rätt eller mer.

8 kommentarer:

  1. Mina svar blir:
    2,2,2,1
    Mycket kul tävling!
    Vi måste få se resultatet!

    SvaraRadera
  2. Kul!
    Mitt svar:
    1
    2
    2
    1
    Spännande att läsa svare :=)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. 2
    2
    2
    2
    2 (är väl enda sättet att få fler rätt:)

    SvaraRadera
  4. X, 1, 2, X - då skiljer jag mig också från mängden :-)

    SvaraRadera
  5. Åh, vilken rolig tävling :-)

    1 x 1 1

    Väntar med spänning på rätta raden :-)

    Ha det gott!
    Annika

    SvaraRadera
  6. Min rad är:
    1X1X

    Tack för den fina parken i Laholm!

    SvaraRadera
  7. Bra jobbat kära bloggläsare! Den lilla tävlingen är nu avslutad och avgjord. Vinnarna koras i inlägget av den 20 december. Vi ses där!

    SvaraRadera